no kopipasta baby !

Wednesday, April 9, 2014

what people said.

start all over again ?

aku tahu ada yang persoal.
tapi aku xpeduli.
kami masih berkawan.
dalam fasa berkawan.
fasa mengenal hati budi masing2.
walau ada yang iri hati.
tak pernah kami kisah.
kenapa?
bagi kami, semua org ada mulut dan mampu berkata.
they are not in our shoes.

what my friends said ?
they said...
are u sure he's the one?
we just want you to be happy.
as long as your are happy, then go on.
we are happy for you.

other people said,
he's not good.
he's a bad guy.
he's a playboy.
he's not for you.
he only using you for his own goods.

i would like to say to those haters,
WHO ARE YOU TO JUDGE PEOPLE ?

lecturer said,
bagus la ampa.
dia bagus.
dia mmg bagus.
dia gentleman.
ampa dua mmg sesuai.
baguih la ampa dua.
lecturer lagi knl dia lama dr aku kenal dia.
so they know better.

family said..
berkawanlah.
belajar hormat-menghormati antara korg.
belajar itu,
belajar ini.
do goods things.
and bla bla bla.
nasihat panjang untuk kami.

what do i think ?
dia tunggu 3 tahun.
3 tahun bukan tunggu kosong.
even aku sendiri tak expect semua tu.
kenapa di sanggup tunggu sedangkan ramai lagi gadis-gadis yang lebih layak?
dia je yang mampu jawab.
kenapa bazirkan masa utk tunggu aku?
dia je yang mampu jawab.

dah uji ?
UAI kata nak uji lelaki ni,
buat dia marah. tengok apa respon.
and few other things la uji itu ini.
aku uji dah. mcm2 aku uji.
ujian plg besar utk dia- tunggu aku 3 tahun.
ye memang dia tunggu.
buat dia marah ?
hundred times. mana ada lelaki diam dungu tak respons.
kalau dia tak salah, mmg dia bising balik.
tapi kalau mmg salah dia, dia diam and say sorry.dia rela dimarah.
i said no smoking, he said, okay. once we got married, i'll stop. ( i dont trust this. haha)
dia kata dah nazar.
once married, he'll stop everything.
i said, okay. its your nazar.
aku tak tahu pun apa yang dinazar. dia xnak bagitahu.

kalau ramai yang kata kau ni jahat,
aku tercari mana jahatnya.
aku tercari mana nakalnya.
aku tahu. aku nampak kt mana.
bagi aku semua tu normal.
kau pandai solat.
kau pandai baca Quran.
dah cukup baik utk aku.
boley ajar aku yang tajwid tak berapa betul sgt ni.
boley jadi ustaz aku.
boley jadi imam aku.
cukuplah. itu yang paling penting.

aku yakin aku boleh ubah kau.
sebab aku mmg dapat ubah kau dah pun.
walaupun sikit. besar rahmat dapat ubah kau jadi penyabar.
kau pun bnyk tlg aku.
sama-sama tolong.
lot of things.
bnyk yg berubah. kt aku, kt kau.
kita je yg tahu.
thankyou. :)

bukan semua org akan jadi jahat forever.
terbuka hati, Allah bg hidayah,
berubah jugak. dont judge people.
kita tak tahu dia tu berubah ke tidak.
kan ?

aku kenal dia. aku nampak perubahan yang dah berlaku.
walaupun kenal sekejap, tapi aku nampak.
stop talking nonsense.

we are happy.
we are happy more than you think.

alhamdulillah. :')
we are now heading to the new chapter of life.
one new life which we always talked about.
one new life he always talked to me.
one new life he always asked from me.
one new life where i will always be with him.
every single times just like what he wished for.

awak, kita mampu merancang.
Allah yang tentukan.
kita usaha, kita buat,
Allah jua yg tentukan semua.
jodoh pertemuan semua di tanganNya.
kita doa okay ? :)
insyaAllah. niat baik, Allah tolong.








No comments:

Post a Comment