no kopipasta baby !

Friday, April 4, 2014

aku,dia & babyblue (epi. 3)

Episode 3




Be my date.
lama-lama...
mula ajak keluar.
alasan kelas full waktu siang aku tak dilayan.
berkeras nak keluar jugak.
dia : "a dinner will do."
aku : "dinner ? hm, okay."
well. aku yang masih curious ni, memang tetap curious.
dia kenal aku. aku tak kenal dia.
seems unfair.

First dinner night.
okay. waktu yang ditunggu dah tiba.
aku tunggu. penuh dengan rasa anxiety. - nampak tak poyo ?
dia sampai. 2 org dlm kereta.
ha, cantek lah. 2 org pulak.
jujur aku tak tahu yg mana satu dia. - main langgar je.
satu driver,satu belakang.
first thought : yg driver kot dia.
tp yg blkg concern lebih kt aku dah kenapa.
hmm. takpe. dont approach. just keep silent.
the truth is, first thought aku tu memang salah. haha.
yg blkg tu dia. si driver cuma tumpang nak balik rumah sewa dia jer.
dah hantar si driver, dia pulak drive.
gelap. aku tak nampak muka. hmm. curious lagi.
aku dan dia bnyk diam. -tak tahu nak ckp apa kan.
sampai kedai makan.
okay. dah nampak muka dia. haha.
gila muka sumpah garang + gangster.
takpe. stay cool. dont judge a book by its cover. kan ?
dah duduk,order and everything.
we start our conversation.
ini kelakar. sebab mulut aku tetiba jadi kepoh sgt dah kenapa.
cerita lantang. potpetpotpet.
dia just smiled and be a good listener.
aku selesa. sbb tu jd kepoh.
biasa dgn strangers, aku diam.
aku jadi diri aku malam tu.
dinner done, aku dan dia balik.
naik apa ? tu babyblue. hihi. babyblue dia punya.

First impression.
what do i think about dia ?
semua orang akan ada first impression on someone kan ?
okay. ini aku punya tentang dia.
1. muka garang.
2. muka gangster.
3. budak nakal.
4. bermata redup.
5. senyuman yg mengugat.
6. sejuk mata memandang.
7. hensem.
8. garang.
9. comel.
10. sweet.
11. degil.
12. ramai gegadis.
13. a good listener.
14. cool.
15. simple.
16. macho.
17. katang.
18. sportsman.
19. caring.
20. tuff.
okay. tu 20 first impression.

Months past
..................................................

okay, tunggu next episode aku, dia & babyblue

bye ! xoxo. 

note : ini dunia khayalan semata2.





No comments:

Post a Comment