no kopipasta baby !

Friday, May 9, 2014

first step done.

first time.

without him. pergi sendiri dgn kawan.
tujuan nak keluar dgn adik dia. means ambik adik dia kt rumah la. mama dia pulak takde.ada abah dia je.
dah sampai depan rumah, take times jugak la aku nak keluar. takut. malu. semua ada. nak taknak kena turun jugak.bukan apa, abah dia pendiam + serious.
i've been warned by him. "abah serious, abah pendiam, payah nak cakap, abah garang. so jaga2."
aku dah la tak reti nak sembang. dia lagi nak takutkan aku.
turun kereta, abah dia sambut kt muka pintu.
aku pun muka kerang busuk la tersenyum and tnya adik dia terus.
mujur abah dia sambut aku depan pintu senyum je.
fuhh. lega. selamaattt. keliaaaa! dijemput masuk, aku masuk. duduk, tunggu adk dia.
dan2 aku tgh menunggu tu lah abah dia dok interview. aduhai. basic questions. asal, umur, sem brape, bila nk hbs bljr.jawab dgn relaxs. jantung dupdap macam apa jee. tgn sejuk dah. malu!adik dia dah siap, mintak kebenaran then keluar. sebelum blah tu sempat berseloroh lagi abah dia dgn aku. nahh kau. gelak terus aku.
balik dr jalan2, baru jumpa mama dia. siap solat semua, mama dia ajak minum dlu. oke. minum sambil tgk tv. kami buat mcm rumah sendiri lg. haha. teruk! sambil2 tu kena interview. mama dia tnya mcm2. basic question tu wajib lah. plus mcm2 lg soalan lain. relax lah. jawab je. dah nak balik ajak ambik gambar pulak. maluuuuuu. buat muka tak malu jela kannn. hihiks. nasib ada member.
pulang ke kampus dgn perut yg super kenyang!. alhamdulillah. tq.
things went very well. out of my expectations :)

2nd meets and first for his big family

this time dgn dia. malu. malu sebab ada dia. dia akn perhati setiap gerak geri tingkah laku aku. walaupun dia tak bagitau, tapi aku tahu aku dalam perhatian dia. he said, okay. jom kita jumpa opah. kalau awk nsb baik, makcik pakcik sy takde. tp awk xkn bernasib baik sbb dorg semua dekat2, kalau sy ada, dorg mesti dtg. dengggg. habis aku. at first mmg aku taknak. malu nak jumpa ramai2. sbb baru sgt. not really ready to meet everyone.he forced me. and at last, im willing to go.
sebelum masuk rumah, tgn aku dah sejuk beku dah. takut punya pasal. tp masuk jugak. hadoi.. penuh. aku pun muka kerang lagi lah bila ramai org. almost everyone lah aku dah jumpa. dgn kena bahan semua. adoi. penat gelak. macam2. melayan sepupu kecik dia. si puteri. ajak aku main mcm2. yes. gunakan puteri utk lari daripada di bahan oleh makcik2 dia. hahahahah. tak kurang juga dia membuli aku itu ini. nak tu, nak ini. dasar si pembuli!! geram ! attend birthday event sepupu dia. mkn apa semua, balik.
Alhamdulillah. things went well jugak. out of my expectations. semua super sporting, selasa sgt. rasa mcm dgn family sendiri. lebih kurang family aku, makcik pakcik aku je. Alhamdulillah.



he said, "awk, dorang semua suka awk. abah tak ckp apa pun psl awk. tak mcm dlu. abah asyik tanya je, abah tak senyum, abah tak cakap. tp dengan awk lain, abah boleh senyum, boleh sembang. beza sgt. thats a good things and a good beginning for us. this time, sy tak salah pilih awak. semua tak sabar tunggu kita kawin."




awak, kalau awak mmg jodoh sy, insyaAllah. kita akan bersatu. apa jadi sekalipun, kalau memang jodoh, tak kemana. its happened once kan. how we seperated and now we're back together. see. i've told you. kalau dah jodoh, tak kemana. everythings happened nowadays pun totally out of our expectations kan ? even im not so perfect to be yours, i'll do my best. im sorry for all of my weaknesses. im trying to fulfill each promises that i've made before. Alhamdulillah. i've almost fulfill everythings to you. And you, thankyou for trusting me once again. thankyou for your times. thankyou for your love. thankyou for your energy. you wont regret again this time. we'll seek for happiness together.

 you complete me :)

No comments:

Post a Comment