no kopipasta baby !

Sunday, May 4, 2014

aku,dia & babyblue (epi. 5)

Episode 5



Makin sukar.
Yer. hidup makin sukar.
hidup aku, hidup dia, hidup kami.
sukar. banyak liku. banyak halangan.
siapa yang suka masalah ?
siapa yang suka halangan ?
siapa yang suka cabaran hidup?
tiada siapa.
namun aku dan dia yang terpilih.
terpilih untuk apa ?
terpilih untuk mengharungi liku kehidupan yang super dasyat.
dasyat mana ? hanya Tuhan yang tahu.

Turun dan naik, indah dan hambar.
cycle of life mereka kata.
hidup tak selalunya indah.
kadang kita rasa susah baru bahagia.
tapi bila kita miliki bahagia,
jangan alpa, sentiasa doa.
doa agar kebahagiaan itu sentiasa kekal dalam jiwa.
kita doa, Tuhan yang menentukan.
Tuhan bagi aku dan dia rasa apa itu erti sakit.
Tuhan bagi aku dan dia rasa apa itu erti duniawi.
Tuhan bagi aku dan dia rasa betapa sukarnya hendak bahagia.
belajar untuk susah. supaya nanti senang.

Dugaan.
pelbagai dugaan.
dugaan yang berbeza dari kisah orang lain.
dugaan apa ?
macam-macam.
asalnya dari haters tegar.
kenapa ada haters ?
itu semua normal.
even artis yang top setop-top artis pun ada haters.
so, we took it as a normal cycle of life.
ada likers, ada haters.
so, be cool.
tapi dia dan aku punya satu prinsip yang sama.
'kalau kau tak susahkan aku, aku tak susahkan kau.'
kenapa tu prinsip aku dan dia ?
sebab aku dan dia tak jaga makan pakai org lain.
aku dan dia selesa bicara hal sendiri.

Konflik.
konflik itu satu keindahan.
warna warni kehidupan.
ya. kami serasi bersama.
ya. kami senang bersama.
tapi tak bermakna kami tidak pernah bertelagah.
konflik itu ada.
tapi sayang, konflik kerana yang ketiga dan keempat.
satu konflik yang aku kira penghabisan kisah aku dan dia.
bukan gurau manja.
bukan gaduh manja.
konflik paling teruk.
memang teruk.
tiada minat aku nak bercerita apa isi konfliknya.
takut. sayang. risau. runsing.
apa yang bakal jadi ?
berakhir ke ?

Penutup tahun.
..........................................................

okay, tunggu next episode aku, dia & babyblue

bye ! xoxo. 

note : ini dunia khayalan semata2.






No comments:

Post a Comment