no kopipasta baby !

Saturday, January 4, 2014

life.

kadang kadang aku rasa hidup ni tak adil.

kenapa aku macam ni ?
kenapa aku kena hadap semua ni?
kenapa masalah hidup ni tak pernah habis ?
kenapa orang selalu dengki ?
kenapa orang suka sibuk sangat ?
kenapa aku banyak sangat dugaan ?
kenapa aku susah nak dapat apa kehendak aku ?
bila dapat, masalah lain pulak yang datang.
kenapa ?

bila diri selalu mempersoalkan qada' dan qadar kehidupan yang ditentukan Allah,
aku mula fikir balik.
aku mula istighfar.
ya Allah... kenapa ni.. kenapa aku sentiasa nak melawan takdir..

diri mula berfikir lebih matang. 
diri mula terima segala masalah.
diri mula sentiasa positif.

Allah uji, sebab Allah sayang..
Allah nak aku jangan lupakan Dia.
Sentiasa mohon petunjuk, sentiasa berdoa.

Alhamdulillah..
semua ujian tu buat aku makin teguh.
buat aku makin utuh.
buat aku makin kental.
buat aku makin matang.
buat aku makin berhati-hati.
buat aku belajar apa erti kehidupan sebenar.
buat aku makin kuat.

InsyaAllah.. suatu masa nanti.. 
aku pasti lebih bahagia.
bahagia dengan kehidupan aku.
kehidupan bahagia yang masih aku cari.
kehidupan bahagia yang masih dalam perancangan.
kehidupan bahagia yang masih dalam perhitungan.
insyaAllah. amin..

' kunfayakun - maka jadi, jadilah ia.'





No comments:

Post a Comment