no kopipasta baby !

Sunday, December 22, 2013

sabar.kuat.teguh.

Sabar. Kuat. Teguh.

3 benda yang sentiasa ada dalam diri.
3 benda paling penting.
3 benda yang paling susah nak bentuk.

untuk siapa ?
untuk diri sendiri.
supaya kekal tabah harungi hidup yang penuh liku.

aku percaya.
setiap liku, pasti akan lurus jua akhirnya.
berapa banyak cabaran dan rintangan, pasti ada penyelesaian.

Allah sudah tetapkan.
Aku terima. Aku redha. Aku tabah.
Hati sedih. Hati kecewa.

Tapi aku masih mampu senyum.
bukan senyum sebab kau yg dah kecewakan aku.
sebab Allah kurniakan keluarga yang mampu buat aku tetap bahagia.
tetap tersenyum. tetap ketawa.
Allah kurniakan rakan-rakan yg memahami untuk aku.
sekali lagi Allah beri kebahagiaan buat aku.
Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah.

Hari-hari aku doa..
supaya Allah kekalkan ketabahan,
kekalkan kesabaran,
kekalkan kekuatan,
kekalkan keteguhan,
kekalkan kegembiraan,
kekalkan kebahagiaan.
semuanya untuk hati.

Supaya hati tetap SABAR, KUAT, TEGUH hadapi semua dugaan, semua cabaran, semua rintangan.



No comments:

Post a Comment