no kopipasta baby !

Saturday, February 8, 2014

bubbles soap! :)

bubbles soap ?
ohyeah! ohyeah! big bubblesssss!!

my nieces & nephews love bubbles.
they are kids. for sure lah suka bubbles.
aku yang dah tua dewasa ni pun suka bubbles lagi.
bila nampak org jual bubble gums guns, mesti rasa nak beli.
tapi aku dah tua. kalau ada anak, boley la guna nama anak. takde la malu. kehkeh.
kalau pegi pasar, they sell bubble yang dalam botol atromen, kereta, ice cream & whatsoever. colourfull.
tapi semua bubble normal size. kecik2. hmm. nak yang besaaaarrr!

one day, i saw kids playing bubbles dkt satu dataran ni. 
bukan yg kecik ! tapi yang beeeeesssaaarrr punyaa!!
haaaa. mula lah aku. gedik. nak main. tapi mcm malu jew. mcm segan jew.
mula tengok jela. sambil2 tu fikir ala ala fizik. 
mcm mana bubble tu boley besar, boley tahan semua, pakai sabun apa, mcm2 la soklan dlm kepala.
cehh. pdhl sbnrnya dlm hati nak main.
mula buat muka seposen dkt member2. (nak main bubble punya pasal) kekekkekeke.
si A kata, "nak main lettew".
aku pun, " heeee. mcm syok jer bubble besor". - smbil senyum gedik gittew.
dalam hati penuh harapan moga2 dpt greenlight. 
maklum laa, dah tua. nak main bubble.. kang malu pulak dpt kawan prangai bebudak cam aku ni. hikhik.
yg kawan lg sorang ni pun macam nak main jgk. - yess ! aku ada geng.

dapat greenlight, tak tunggu dahhh. 
pegi terus sewa.
rm6 for 2 bubble sticks.
sumpah gua eksaited.
sambil jalan pegi gerai bubble tu, sambil lompat2 pecah bubbles. - kanak kanak sangat rasanya.

then bermulalah kisah bubble day kami ramai2.
semua tak ingat umur dah. 
masing2 syok main.
yang takmau main pun main.
paling lebih main tu yang takmau tulah.
dapat buat bubbles besor banyak2 woii.
puas hati aku. siap pegi refill air sabun tu. 
rm3 kena, choii! pedulikkk. janji dapat main.

dah habis main, balik la. tunggu bapak lagi. kahkah.

btw, tq rakan rakan kerana melayan kerenah keanakan gua. *lovelove*
nanti nak main lagi tau tau. weee.



main yg cmni la td. tapi idok ler sebesor ini jadinya. 

pssttt....I DAH TAHU DAH CAMNE NAK BUAT SOLUTION DIA. SO THAT BUBBLE XMUDAH PECAH AND BOLEH BUAT BUBBLE BESARRRRRR. CUTI BULAN MAC - MISI BUBBLES SOLUTION !! ohyeahh. 


No comments:

Post a Comment